pondělí 10. srpna 2015

Sudumu a Supirivicky – ajurvédské královny dentální hygieny


Před několika měsíci jsem zveřejnila články týkajíce se dentální hygieny a snažila jsem se vám jejich prostřednictvím ozřejmit základy efektní péče o lidských chrup. Dnešní článek bude věnován neméně důležitému tématu, a to zubním pastám. Ačkoli jádro dentální hygieny spočívá zejména ve správné technice čištění zubů vhodným kartáčkem, i zubní pasty si svou pozornost bezpochyby zaslouží, a to nejen proto, že naše ústní dutina s nimi přichází minimálně dvakrát denně do přímého kontaktu, ale dalším důvodem je fakt, že dlouhodobé užívání agresivní pasty příliš neprospívá zubní sklovině.
Hned na úvod se přiznám, že dříve jsem pastám příliš pozornosti nevěnovala a jako magnet na mě při nákupu působily převážně ty s bělícími účinky. Jakmile jsem ale vyměnila starý kartáček za jiného favorita s ultra jemnými vlákny, rozhodla jsem se i pro novou pastu. Volba padla na ajurvédské zubní pasty, které obsahují velké množství bylinných výtažků a díky tomu mají i velice příjemnou a zajímavou příchuť, na kterou jsem si musela zpočátku zvyknout. Z biooo.cz jsem si objednala SUDUMU a SUPIRIVICKY. Pasty se liší složením a účinkem.


SUPIRIVICKY
  • chrání zubní sklovinu
  • regeneruje dásně
  • přírodně bělí zuby
SUDUMU
  • zmírňuje přecitlivělost zubů
  • chrání a zpevňuje dásně
  • bojuje proti vzniku afty

Obě pasty se mají používat souběžně tak, aby se ve svých účincích doplňovaly. Po několika měsíčním testování mě pasty velice překvapily a nemohu říci, která by mi vyhovovala více. Kdybych si je opět kupovala, tak si vezmu obě dvě, a to z několika důvodů.
Na bylinkové aroma a příchuť, které mi zpočátku připadaly velice netradiční, jsem si zvykla a vyhovují mi mnohem více oproti klasickým ultra svěžím drogérkovým pastám.

Další věc, která mě u těchto past nadchla, je jejich minimální spotřeba. Pro důkladné vyčištění vám stačí množství necelého hrášku, které zaručuje, že vám pasty vydrží několik měsíců. Bělících účinků jsem si nevšimla, ale přesto pasty mohu doporučit všem, kteří bojují s aftami a podobnými nepříjemnosti, jelikož pasty ústní dutinu zbytečně nedráždí a citlivě ji čistí a ošetřují, aniž by obsahovaly nejrůznější „kouzelné“ částečky s údajnými magickými účinky pro váš chrup.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.