neděle 25. ledna 2015

Lily Lolo aneb jak se zamilovat do minerálního make upu snadno a rychle (Blondie, China Doll, Porcelain)


Je tu nový rok a s ním se nabízí  možnost vyzkoušet něco nového a narušit rutinu ve všech sférách života. Pokud stále používáte tekutý makeup nebo nejrůznější BB či CC creamy a stále nejste spokojené s vaši pletí, možná je čas se  poohlédnout po minerálním  sypkém náhradníkovi ! Zda se tento krok vyplatil mně, zjistíte v následujícím textu…


(Porcelain, China Doll, Blondie)

Proč a od koho

Minerální makeup mě lákal už dlouho. Po éře BB, CC, DD creamů a zkoušení klasických tekutých makeupů jsem dospěla k závěru, že už mě více méně nic nepřekvapí a je potřeba hledat jinou konzistenci. Z tekutých makeupů byl mým dlouhodobým favoritem Mineral foundation od Giordani Gold, který jsem si začala kupovat díky jeho vyhovující barvě, neboť v drogérii  dříve skutečně nebylo dostupné nic v dostatečně světlém odstínu. Poskytoval střední krytí, přirozený finish a neucpával póry. Navíc cena byla také přívětivá. Ale i jeho zprvu vyhovující odstín porcelain přestal odpovídat mému vybledlému tónu (zejména na podzim a  v zimě) , a tak jsem se rozhodla vyzkoušet klasický minerální makeup. Když jsem začal pátrat jako osoba zcela MMU nepolíbená po značkách, které je nabízí, nestačila jsem se  nabídce divit. Moje dilema ale bylo vyřešeno velice jednoduše.
Porovnala jsem si výběr odstínů, vzorků, gramáž kompletního produktu, cenu poštovného nebo  možnost osobního odběru a vítězem se pro mě stala Lily Lolo.  Tuto britskou značku založila v roce 2005 Vikki Khan a pojmenovala ji po dvou svých sestrách Lise (Lily) a Lorraine (Lolo). Soustředí se na výrobu přírodní kosmetiky, která má nejenom  pokožku zkrášlovat, ale zároveň  o ni pečovat. MMU je k dispozici v 18 odstínech, které jsou rozčleněny do dalších skupin a respektují rozdílné podtóny pleti.

Vzorky...

Já svůj výběr zúžila na kategorii těch nejsvětlejších a vyzkoušela odstíny Porcelain, China Doll a Blondie. China Doll původně v nabídce nebyla a reagovala na poprávku zákaznic, které požadovaly kompromis mezi nejsvětlejším  Porcelain a o stupeň tmavším Blondie. Všechny tři uvedený odstíny spojuje neutrální podtón, který mému tónu pleti odpovídá nejlépe. MMU jsem vyzkoušela z malých vzorečků, které jsou prakticky zabalené v malých krabičkách obsahujících 0,75 g produktu. Ceny jsou různé (od 50 Kč), ale rozhodně je mohu doporučit. Ačkoli se množství zdá skutečně titěrné, vystačily mi 2 vzorky na 3 týdny, během kterých jsem  si mohla vyzkoušet, zda mi vůbec MMU vyhovuje konzistencí a vyplatí se mi do něj investovat.
China Doll a Blondie jsou podle mě úplně stejně světlé, a přestože oficiální popis tvrdí, že mají neutrální podtón, dovolím si oponovat. China Doll bude sedět spíše těm, které mají růžový podtón, Blondie je dle mého soudu vhodný pro podtón spíše do žluta. Z osobní zkušenosti doporučuji MMU nechat celý den na pleti, a až pak posoudit, zda je pro vás odstín vhodný.

Balení

Plné balení obsahuje 10 g produktu, které je uchováno v plastové krabičce připomínající mléčné sklo uzavřené černým matným víčkem, na kterém je vyraženo logo společnosti. Působí na mě jednoduše, elegantně a nesrovnatelné lépe oproti  původnímu obalu.


Aplikace

Toho, kdo nemá ve své sbírce žádné štětce, zřejmě zklamu. Bez huňatého štětce se při aplikaci MMU neobejdete. Prsty to opravdu nepůjde. Já jej nanáším štětcem buffing brush, ale vhodné jsou všemi možné druhy tzv. kabuki. Bez ohledu na značku dbejte na hustotu vláken a délku vláken. MMU jsem zkoušela rovněž nanášet flat topem, ale lépe mi vyhovuje uvedený buffing s delšími vlákny. Flat top bych na nanášení doporučila zejména těm, kteří chtějí dosáhnout opravdu silného krytí a nechtějí ztrácet čas postupným vrstvením. Před aplikací si trochu MMU nasypu do víčka (kladně hodnotím, že lze korigovat odsypávané množství, takže se nemusíte  bát, že se vám veškerý pudr vysype naráz), následně naberu na štětec, oklepu přebytečné množství a krouživými pohyby nanesu na tvář. Celý proces opakuju, dokud nedosáhnu požadováného krytí. Zpravidla mi stačí dvě aplikace.  

Výdrž

MMU mi vydrží celý den ( cca 10h), ve večerních hodinách maximálně přepudruju T zónu. Před spaním  mám vždy co odlíčit.

Krytí

Jak jsem uvedla výše, s tímto MMU můžete dosáhnout mírného krytí, pokud si pleť jen tak letmo poprášíte, nebo silně krycí fasády s pomocí dobrého štětce a více vrstev. Výběr záleží jen na vás a stavu vaší pleti. Já preferuju krytí střední a lokální nedostatky korigovat na závěr. Nedoporučuji nanášet rovnou silnou vrstvu, ale pomalu vrstvit . Osvědčilo se mi po 2 naneseních chvilku počkat a následně zhodnotit, zda je nutné ještě přidat.



(jizva na noze)

Korektor a pudr

MMU používám i jako korektor a nanáším ho až na úplný závěr pouze lokálně prstem nebo menším štětečkem. Pomáhá mi při korekci červených míst, ale i namodralých kruhů pod očima. Nevýhodou je, že při větších pleťových krizích musím na postižená místa nanést poměrně dost produktu. Proto do boudoucna uvažuji o koupi korektoru Lily Lolo, který by měl  mít ještě vyšší pigmentaci než samotný MMU  a byl pro problémová místa ještě vhodnější.
Další výhodou je, že na závěr nemusím nanášet už fixační pudr.


Snášenlivost s ostatními produkty

MMU si zatím sedl na jakýkoli krém či olej, který jsem použila. Na druhou stranu se mi neosvědčila jeho kombinace s dekorativní kosmetikou v tekuté formě. Na internetu ale najdete i zkušenosti opačné, takže vždy bude zřejmě  záležet na konkrétním  výrobku.  


Proč si MMU koupím znovu

Z výše uvedeného jasně plyne, že jsem s MMU nad míru spokojená a netoužím zkoušet žádné jiné tekuté makupy nebo CC a BB cremy. Důvody jsou jednoznačné:
  • Super rychlá aplikace, kterou ocení všichni, kteří mají  ráno v koupelně minimum času na úpravu zevnějšku.
  • Jednoduché složení > Viděli jste někdy makeup s takovým minimalistickým  výčtem ingrediencí? Říkám si, že v tomto ohledu je přeci jenom lepší preferovat zásadu čím méně, tím lépe.

Mica (CI77019), Zinc Oxide (CI77497), Titanium Dioxide (CI77891), Iron Oxides (CI77491, CI77492, CI77499)


  • Krytí >  Sama jsem nevěřila, jak MMU kryje a vlastně tomu pořád nevěřím : )
  • Konzistence > Pudrová konzistence mi vyhovuje a nijak obličej nevysušuje.
  • SPF 15
  • Neucpává póry


MMU používám už 5 měsíců a za tu dobu mě nijak neomrzel, ani nezklamal. Jeho přítomnost na mém kosmetickém stolku zapůsobila zcela opačně. Netoužím zkoušet klasické tekuté makeupy, MMU je mým věrným společníkem, kterého si pohodlně mohu vzít kamkoli s sebou a zastane funkce několika jiných produktů.  Navíc je tento výrobek v úplném souladu s mou současnou péčí o pleť, ve které se snažím preferovat  spíše přírodní produkty. Další výhodou je široký výběr odstínů, který v našich luzích a hájích obecně nehodnotím příliš pozitivně. U Lily Lolo si skutečně musí vybrat každý! Výrobek musím jednoznačně doporučit a vyplatí se jej vyzkoušet.   

2 komentáře:

  1. Já zatím zkoušela jen vzorečky, ale vypadá to, že tohle je něco pro mě. :) Líbí se mi právě, jak je přirozený, ale přitom dělá moc hezkou pleť. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám a potrvrzuji, dělá moc hezkou pleť a vypadá přirozeně.
    http://pujckadovyplatybez1kc.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.