neděle 13. července 2014

Dentální hygiena - kartáčky Curaprox

V prvním díle dentální hygieny jsem se vám snažila přiblížit základní principy a její  význam  pro náš chrup. Dnes se budeme věnovat zubním kartáčkům – výběru, rozdílům, a především tomu, jak najít ten svůj!



Nezáleží na tom, zda nakupujete v DM nebo Tescu ….při pohledu na obrovský výběr se člověk cítí bezradně. Vůbec se tomu nedivím. I já tápala. Výrobci se nás snaží zaujmout nejrůznějšími vychytávkami a  přesvědčit nás, že právě jejich kartáček musí zdobit naši  koupelnu. A tak máme na trhu celé zástupy „vymazlených“ kartáčků se zázračnými gelovými proužky, super vlákny, nejrůznějšími tvary, kterým akorát chybí zabudovaná mp3, abyste si čištění mohli zpříjemnit poslechem své oblíbené hudby…

Za prvé je nutné si uvědomit, k čemu má kartáček sloužit. Na první pohled přihlouplá otázka dává odpověď a návod, jak si vybrat kartáček pro vaše zuby. Kartáček musí splňovat taková kritéria, abyste jste s ním dokázali zuby dokonale vyčistit. Každý chrup je ovšem jiný – menší zuby budou vyžadovat menší velikost, větší mohou zvolit mohutnější model. Když hovoříme o efektivním čištění, nesmíme opomenout počet vláken a také jejich tvrdost/měkkost, které se rovněž podílí na konečném výsledku.

Při pohledu na „značkové“ modely možná mnohé z vás napadne, jak se sobě navzájem   nápadně   podobají. Důvod je prostý – jednoduchý, řekněme klasický tvar kartáčku, je sázkou na jistotu, se kterou (troufám si říci) nikdo nešlápne stranou. Já preferuji tvar, kde je horní část kartáčku zúžená pro lepší čištění stoliček.

KDE ?

Výše uvedené rady jsou obecné poučky. Nejlépe vás výběrem proškolí zubní hygienistka. Pokud její návštěvu ještě odkládáte, dobře vám poradí v řadě specializovaných prodejen. Osobně nejraději nakupuji v Profimedu. Tamější personál skutečně dokáže poradit, zákazníkovi nic nevnucuje a trpělivě zodpovídá pokládané dotazy.

CENA ?

Kolik investovat do nového kartáčku vám nikdo obecně neporadí. Jsem ale přesvědčena, že  platit za kartáček více než 100 Kč je zbytečnost. Kartáčky TePe nebo Curaprox lze sehnat již od 60 Kč a sama již jiné  nekupuji. Důvodem rozhodně není potřeba mít doma „značkový“ kartáček, ale kvalita, kterou si mě získaly. Dříve  končily moje kartáčky po 1 měsíci v koši, tyto mi vydrží v průměru 2 – 3 měsíce. Oblíbila jsem si je také proto, že nabízejí skutečně jemná a zároveň pevná vlákna. Za sebe je mohu jedině doporučit, neboť si mě  získaly poměrem cena a kvalita. Rozhodně tímto nechci tvrdit, že to jsou nej kartáčky na světě. Jistě existuje mnoho dalších stejně a možná i vice kvalitních, proto neváhejte komentovat a podělit se o své zkušenosti.

Curaprox




Na první pohled Curaprox každého upoutá barevnými variacemi, ze kterých si musí vybrat každý. Než se pustíte do výběru barvy, věnujte pozornost 3 klíčovým číslům. Ačkoli Curaprox vyrábí jedny z nejjemnějších kartáčků, i jemnost má své stupně – a to hned 3. Řada s označením CS 1560 představuje nejtvrdší kartáček z jejich řad. U ostatních výrobců je tento stupeň  tvrdosti označován jako medium, Curaprox ji označuje jako soft. Tento kartáček se může pochlubit 1560 vlákny, která jsou rovně střižená. Představuje tak  ideálního partnera pro ty, kteří se chtějí odnaučit používat klasické tvrdé kartáčky. Pracovně si ho tedy můžeme označit jako „odnaučovací“. Z výše uvedeného by bylo logické, kdybych si ho pořídila jako první, abych se posunula k jemnějším typům. Nebylo ale  tomu  tak. Tento exemplář si ke mně našel cestu díky nákupu ve zmatku v klasické drogérii, neboť jsem zrovna neměla při ruce žádný Profimed ani jinou specializovanou prodejnu. Bylo to v dobách, kdy už  jsem byla zvyklá na jemnost TePe, ale chtěla jsem zkusit Curaprox, avšak moje povědomí o jejich sortimentu bylo úplně nulové. Doma jsem si samozřejmě za ukvapený nákup pěkně vynadala, ale řekla jsem si, že mu dám šanci. 



( TePe X Curaprox)

Oproti TePe je trochu širší a řekla bych, že je i hustší. Vyžadovalo to nejdříve trochu cviku, abychom jsme se spolu skamarádili, ale nakonec mě okouzlil natolik, že mě láká vyzkoušet řadu CS 3960 super soft, která patří mezi velmi jemné. Pro extrémní citlivky je určena řada CS 5460 ultra soft, nejměkčí kartáček Curaprox vůbec. Štětinky i po 3 týdnech používání stále drží stejný tvar, a přestože se jedná o hrubší variantu, nijak nepoškozuje dásně. Tento kartáček tedy s klidným svědomím doporučím všem, kteří se přeučují na měkké čištění.  



4 komentáře:

  1. Pro mě je to jasná jednička. Bez tohoto kartáčku bych nepřežila. Miluji ho.

    OdpovědětVymazat
  2. tenhle kartáček používám už roky a jiný bych nechtěla! kupuju ho u svého ortodenta!

    OdpovědětVymazat
  3. Tieto kefky sú fakt najlepšie na svete, menší formát zaručí, že sa s kefkou dostanem všade, kam treba a navyše podľa vyjadrení zubárov sú na čistenie najlepšie práve mäkké kefky, na čo som si ja nevedela dlho zvyknúť, ale potom to prišlo a aj keď sú drahšie, tak si ich kupujem.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.