čtvrtek 30. ledna 2014

Pohádka o kokosovém oleji 1.část

Odolat kokosovému oleji je téměř nemožné. Poslední dobou se snad objevuje na všech blozích a můj nebude výjimkou. Důvod mého nákupu ale nebyla blogerská masáž, ale čistě osobní  zvědavost, kterou ve mně probudila tato youtuberka (mimochodem její vlasy by chtěl snad každý).  Kokosový olej používám už nějaký ten pátek, a proto následující řádky nebudou výplodem týdenního nadšení, ale dlouhodobých zkušeností.


Kde a proč 
Na lov prvního kokosáku jsem se vypravila do DM a vybrala si  z  opatrnosti menší balení BIO kokosového oleje od PURITY VISION. Když si přečtete etiketu, nabudete dojmu, že po koupi kokosového oleje doma už nic jiného nepotřebujete. Výrobce není troškař a hned na úvod zdůrazňuje všestranné využití  100% kokosového oleje z Filipín.  Je vhodný jednak k přímé konzumaci, neboť lahodí chuťovým buňkám svou konzistencí a vůní. V kuchyni vám bude dokonalým společníkem při pečení a vaření. A v neposlední řadě prospěje vaší pokožce a vlasům, neboť nezpůsobuje alergie, intenzivně hydratuje a přirozeně ji chrání. Začala jsem chápat, proč ho filipínské ženy bezmezně milují. Připojila se sl.Jahodová k jeho obdivovatelům, nebo ji čekalo velké zklamání?  Odpověď  vám odhalím v následujících řádcích.

Vlasový obřad
Kokosový olej jsem se rozhodla dopřávat svým vlasům. Je to asi ten nejznámější způsob jeho kosmetického využití. 2 – 3 lžíce necháte rozpustit, a pak tekutý  olej vpracujete do vlasů.   Olej roztaje coby dup, někomu ho stačí promnout v rukách, já ho chvíli nahřívám v aroma lampě.  Tekutinu pak vmasíruju zejména do mokré/vlhké  pokožky hlavy. Dříve jsme ho aplikovala i do délek vlasů. Po čase jsem ale zjistila, že mi na délky vyhovuje spíše maska nebo jiný olej, takže jsem zůstala u pravidelné masáže vlasové pokožky. Kúru pak nechám působit dle časových možností – nejméně 1 hodinu, pokud to bude možné, můžete nechat kokos ve vlasech  přes celou noc, regeneraci tím jenom posílíte. Celé dílo většinou zabalím do potravinářské fólie a překryju ručníkem. Pak už stačí olej vymýt. Z tohoto kroku má asi nejvíce lidí obavy. Když někomu svou péči popisuju, div se nechytá za hlavu a tvrdí mi, že to nemůžu z té hlavy přeci smýt a že ji musím mít příšerně mastnou. Tato tvrzení patří snad mezi nejrozšířenější předsudky. Mohu vás uklidnit, že olej vymýt z vlasů opravdu jde a určitě snáze, než jste si mysleli. Nejdříve vlasy pořádně opláchnu vlažnou až mírně teplou vodou. Poté poprvé našamponuji . Šampon vám možná odmítne pěnit. Ničeho se nelekejte a klasicky si šamponem umyjte hlavu, který následně opláchnete vlažnou / teplou  vodou. Následuje druhé šamponovací  kolo,  které  vaše vlasy zbaví veškerých zbytků oleje. Na závěr vlasy oplachuju studenou vodou, aby se „zatáhla“ vlasová pokožka a vlasy jako takové. Celý postup jsem detailně popsala a někomu  se může zdát neúměrně dlouhý, ale věřte,  že vymytí netrvá déle jak 5 – 6 min. Hlavní výhodou pro mě je, že po umytí šamponem  neaplikuju už žádnou masku, neboť kokosák vlasy dostatečně zregeneruje  a vše smyju vlastně naráz.

Zázrak ?
Důvod, proč jsme začala tuto metodu před každým mytím aplikovat je jednoduchý – trápila mě suchá vlasová pokožka. Po každém umytí sebelepším šamponem se mi na hlavě objevovaly šupinky kůže. Lupy to nebyly, neboť  „šupinky“ měly   i 1 cm. Proto jsem se rozhodla kůži před umytím dostatečně vyživit a chránit. Tento postup dodržují už více než 1 rok a nemíním přestat, protože  skutečně funguje. Pokud vás trápí obdobný problém, určitě dejte kokosovému oleji šanci. Jak jsem psala úvodem, z opatrnosti jsem si pořídila pouze malé balení. Po měsíci jsem do DM běžela znovu a rovnou pro 300ml balení, které mi vydrželo na půl roku. Nyní jsem na jeho dně a uvažuju o koupi ještě větší verze, protože jsem si více než jistá, že tohle je věc, kterou skutečně spotřebuju. 

Pokračování příště...

10 komentářů:

  1. Jé, tak to je krásná náhoda - zrovna mám kokosák na hlavě. Taky mě trápí suchá a citlivá pokožka hlavy a rozhodla jsem se s ní zatočit právě pomocí kokosáku. Těším se na pokračování :-)

    OdpovědětVymazat
  2. jej mě nešla prokliknout ta youtuberka :-/ celkem by mě to zajímalo :-))) suchou pokožkou hlavy trpím taky a olej si dávám jen občas :-P asi to chce pravidelně...zkusím to :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Tak na pokožku jsem to ještě neslyšela od nikoho používat :). To zkusím, já mám teďka na zimu hrozně suchou pokožku. Vždycky jsem ho používala jen do konečků, ale hned pro něj běžím, protože jsem teď ostříhaná a chci si ty vlasy udržet zdravý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tohle je určitě dobrá volba, jak si udržet zdravé vlasy.

      Vymazat
  4. No jo, Kokosák, to je takový svatý grál v kosmetice. :-) Na vlasy ho taky moc ráda používám. S šupinkami ve vlasech jsem měla stejný problém a taky mi pomohl kokosák. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Slečno Jahodová, tohle mi nedělej :)
    Další člověk, který mi připomenul, že kokosák mají všichni, kromě mě. Stejně tak jojobák. Je to bída, co si budeme nalhávat...
    Taky se ze mě občas sypou bílé šupinky.

    A ten kokosák chci.

    Moc! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud trpíš na suchou kůži, určitě zvol kokosový. Jojobový jsem měla též, ale překvapivě mi kůži vysušoval.

      Vymazat
  6. Ten jsem pouzivala po cele tehotenstvi a zadne nasledky na me nezanechalo :-). Myslim ze za tu cenu je to neco hodne extra.

    OdpovědětVymazat
  7. ja som ho práve začala používať na vlasy, už sme ho doma síce mali, ale akosi som sa tomuto obradu vyhýbala, tak uvidím ako budem časom spokojná:)

    OdpovědětVymazat
  8. Já ho bezmezně miluji, za půl roku už mám druhé velké balení, používám ho téměř denně :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.