čtvrtek 9. ledna 2014

Mandlový olej - záchrana pro všechny cestovatele

Mandlový olej má velice těžké postavení. Oproti jeho kokosovému kolegovi smutně stojí opodál a zdaleka se netěší takové pozornosti. Myslím, že přišel čas to změnit. Mandlový olej  si zcela oprávněně zaslouží uznání a důvěru.

O jeho skvělých účincích jsem se přesvědčila hlavně při pobytu u moře. Obsah kosmetické taštičky jsem chtěla zredukovat na minimum a mandlový olej mi v tom výrazně pomohl. Tento multifunkční pomocník se získává lisováním ze sladkých mandlích a obsahuje řadu vitamínů, minerálních látek a nenasycené mastné kyseliny. Dle oficiálních popisů má fungovat téměř  na všechno – od výživy pro suchou pokožku po  vlasové balzámy.  Kde ale končí pravda a začíná pohádka od výrobce ? 


Původně jsem olej používala pouze k odličování očí.  Pokud hledáte něco,co vás zbaví veškerého očního makeupu – máte vyhráno. Mandlový olej to zvládne. Stačí navlhčit tamponek, pár kapek, 20 s přidržet na víčkách a jemně setřít. Hotovo. Jde to lehce, bez tahání kůže, jedním tahem je téměř všechno dole. Menší nevýhodu spatřuji v lehce mlhavém vidění po odlíčení. Tento efekt se ale do několika minut vytratí .  Jako odličovač ho tedy  hodnotím stupněm výborně.

Olej jsem rovněž aplikovala formou vlasové kúry a nechala ho několik hodin působit. Jeho vymýtí mi nečinilo žádné závažnější problémy, vlasy byly vyživené a spokojené. Doporučila bych  ho ale spíše pro výrazně sušší vlasy. I když jsem byla s výsledkem spokojená, na vlasy stále preferuji kokosový olej, který je  méně výživný a s mými vlasy si přece jenom trochu lépe rozumí. Olej lze také užívat jako vlasové sérum na poničené konečky. Tady musíte doslova zvažovat každou kapku. Pro mě byla jedna větší kapka úplně akorát.

Jelikož jsem odmítla vézt jakékoli tělové mléko nebo máslo, vyzkoušela jsem olej  i pro tyto účely. Ihned po sprše či koupeli ještě do vlhké pokožky stačí vmasírovat  malé množství oleje, který se během několik chvil vsákne. Pokožka se cítí spokojená, dostatečně hydratovaná – vše, jak má být.
Pokud si zapomenete noční krém, zoufat nemusíte. S olejem máte vyhráno. Po vyčistění pleti micelárkou jsem nanesla bodově  4 kapky oleje do vlhké pleti a důkladně rozetřela. Olej zajistí skutečně intenzivní regeneraci a poskytne slunci vystavené pleti potřebnou výživu.


Určitě bych jej doporučila všem, které trápí suchá kůže. Pokud máte pleť smíšenou a zvažujete jej používat jako noční krém, zřejmě vám nebude vyhovovat každodenní aplikace. Alespoň mě nevychovala. Fungoval nejlépe, když jsem ho nanášela 3- 4 x týdně. Dle mého soudu je  výživnější než  jojobový nebo meruňkový olej, který  je doporučován i na aknózní pleť. K mé velké spokojenosti se nedostavila žádná alergická reakce, takže ho ocení i citlivky. Mandlový olej prodává mnoho výrobců, já si ho pořídila od značky Saloos, který ho nabízí v mnoha velikostních variantách od 50 ml až po 1 l. Za zkoušku 100% stojí. Příští dovolenou mi určitě bude dělat doprovod při mém cestování ! 

6 komentářů:

  1. Ja mam takovou chut zkouset oleje, ale bojim se, co mi s xichtikem udelaji. Po mem poslednim pokusu s levndulovym (prej supr pro problematickou plet) jsem se z akne a ucpanych poru vzpamatovavala nekolik mesicu. Mivas problemy se zacpanymi pory?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olejů bych se rozhodně nebála. Jde o to najít ten nej pro sebe a to někdy trvá dost dlouho. Levandulový jsem také měla a reakce byla podobná, ovšem vydržela jsem a po 14 dnech mi nevzhledná krupička zmizela. Na ucpávání pórů trpím, ale oleje to nezhoršují, pokud zvolíš ten pravý.

      Vymazat
  2. Vypadá opravdu dobře. Já jsem si teď objednala meruňkový, doufám, že bude taky fajn :)

    OdpovědětVymazat
  3. U tohohle oleje jsem měla jediný problém... je tak strašně dobrý, že jsem ho stihla postupně vykoštovat a vyslopkat a na ksichtík se dostalo jen párkrát na namazání :-D
    Momentálně se vyžívám v avokádovém, arganovém a kokosovém oleji. Ale tenhle meruňkový... oooo, velice dobručký je :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tenhle olej vypadá jako skvělý pomocník, přesně to co mi v kosmetické výbavičce chybí. :-) Budu si ho muset pořídit, jen se zeptám, neucpával ti póry? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je nutné si najít své dávkování. Kdybych si ho dávala asi každý den, tak by to nebylo ideální. Já ho aplikovala 3-4 x týdně a žádnou pohromu nezpůsobil : )

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.