sobota 7. září 2013

Případ Bione Cosmetics BIO KARATIN obilné klíčky vs. arganový olej

Bione Cosmetics nepotkáte ani  v Dm ani v Rossmanu. Trvalo mi docela dlouho, než jsem na ni narazila a svého hledání rozhodně nelituju. Na blozích se o Bione příliš nedočtete a myslím si, že je to velká škoda, neboť tato značka nabízí opravdu široké spektrum výrobků českého původu za rozumné ceny. Netvrdím, že všechny jejich produkty jsou super, tak to nefunguje u žádné značky. Mě ale zatím Bione neustále překvapuje svou kvalitou a daří se jí přesvědčit mě, že účinná kosmetika vás nemusí zruinovat. Dnešní článek bych chtěla zasvětit svým láskám – vlasové péči BIO KERATIN. Řada BIO KERATIN obilné klíčky byla první, kterou jsou od Bione vyzkoušela a nastartovala moji touhu vyzkoušet i další věci. Později se řada BIO KERATIN rozrostla o další přírůstky, které byly obohaceny o arganový olej. Jako první jsem vyzkoušela šampon s obilnými klíčky, později jsem dala šanci novince s arganovým olejem. Je mezi nimi skutečně takový rozdíl?

BIO KERATIN obilné klíčky


  • Vyživuje  zejména suché a poškozené vlasy
  • Olej z obilných klíčků  dokáže zlepšit pružnost vlasů a navíc dodat objem. Další významnou složkou šamponu je keratinový hydrolyzát z ovčí vlny a proteiny z hedvábí. Tyto proteiny jsou zejména významné tím, že obsahují stejné aminokyseliny jako vlasy lidské. 
  • Regeneraci podporuje vitamín B1,B2 , B6 , panthenol a lecitin. Díky obsaženým látkám šampon dokáže revitalizovat vlasovou strukturu , která je narušena zejména barvením, sluněním , fénováním apod. 
  • Vlasy získají větší pevnost, lesk a pružnost. Příjemnou zprávou bezesporu je, že   v šamponu nenajdete žádné parabeny, silikony ani SLS a SLSE.
(omluvám se stažený obrázek, ale originální lahvičku už doma nemám) 


Zvláštností bezesporu je, že šampon obsahuje 260 ml a výrobce dokonce tvrdí, že vydrží až na 200 umytí. Toto tvrzení možná vykouzlí úsměv na tváři nejednomu zákazníkovi stejně jako slogan : „Nelibuje -  umí.“
Šampon jsem začala používat v době, kdy mě zasáhl silikonový odpor  a rozhodla jsem se dát šanci přírodní kosmetice. Naše společné začátky nebyly dvakrát lehké. Když jsem si vlasy umyla , měla jsem je jako žvýkačku, po nějakém objemu nebo zpevnění ani stopy. Překousla jsem ale počáteční zklamání a u šamponu vydržela , asi po 3 týdnech se situace obrátila k lepšímu.  Vlasy byly po umytí opravdu hebké ale zároveň nadýchané. Šampon si zároveň začal moc dobře rozumět s mou citlivou pokožkou na hlavě. Kůže se už neolupovala a byla dokonale čistá.

Myslím, že pro úplnost je vhodné zmínit můj způsob mytí vlasů. Před každým umytím vlasovou pokožku promasíruju olivovým/kosovým/ mandlovým olejem a nechám ho několik hodin působit. Tato kůra  má nejenom pozitivní dopad na stav mé kůže, ale regeneruje i délky mých vlasů, které jsou poměrně dost suché.  Proto potřebuji šampon, který dokáže vlasy důkladně umýt/ respektive vymýt olej, ale zároveň nevysuší jejich konce. Právě tohle všechno Bione umí na jedničku. Většina lidí trpí mnoha předsudky a myslí si, že přírodní šampony nepění. Přisahám, že jsem nikdy nevyzkoušela pěnivější šampon. Na jedno umytí stačí opravdu minimální množství. 200 x jsem si s ním hlavu opravdu neumyla, ale 2,5 měsíce mi určitě vystačil. Jelikož jsem byla z výrobku opravdu nadšená, koupila jsem si druhé balení, které jsem opět celé spotřebovala. Na šamponu rovněž oceňuji, že nemá žádnou výraznou vůni. Většinou různé  parfemace spíše dráždí, než aby něčemu napomohly.


BIO KERATIN arganový olej

O pár měsíců později se řada BIO Keratin rozrostla  o přípravky  s arganovým olejem.
  • Nová řada je určena zejména pro vlasy bez lesku, pružnosti a výživy. 
  • Rovněž obsahuje hydrolyzát z ovčí vlny, vitamíny skupiny B, panthenol a lecitin. 
  • Arganový olej zejména navrací pružnost, hydrataci křehkým a chemicky ošetřovaným vlasů. Nenajdete tam SLS, SLSE a i silikony a parabeny. Výrobek je opět v plastové lahvičce o objemu 260 ml

Když si pozorně přečtete složení, zjistíte, že rozdíly mezi klíčkovou řadou a arganovou jsou  zcela minimální a stejně tak to dopadlo i při terénním testování. Na umytí mi stačilo stejné množství jako u řady s klíčky. Pěnivost byla rovněž totožná a vlasy nepoznaly rozdíl.




Vítězem se stává....

Kdybych se tedy  měla souhrnně vyjádřit k oběma výrobkům,  moje hodnocení je následující:

Je jedno, kterou řadu si vyberete, obě fungují na jedničku. Šampony skvěle pění, spotřebujete minimální množství a dlouho vydrží. Nejsou výrazně parfemované , neobsahují silikony ani parabeny ani SLS, SLSR. Jedná se o české výrobky za vskutku lidové ceny. 1 lahvička vás vyjde na cca 80 Kč. Abych byla objektivní, musím zmínit, i některé nevýhody. Co mě nejvíce deptá je příšerné otevírání. Pokud máte ruce suché , není to zase až takový problém, ale pokud si myjete vlasy ve sprše, umělé víčko se dost špatně otevírá a je jako stvořené pro zlomení si nehtu. Tato vada mě natolik iritovala , že jsem  šampon přelila do jiného praktičtějšího obalu s pohodlnějším uzavíráním. Dalším negativem rovněž může být adaptační doba. Jak jsem již zmínila na začátku – aby šampon začal fungovat, jak slibuje, trvalo to 3 týdny. I přes tyto nedostatky je to můj nejoblíbenější šampon, ke kterému se neustále vracím. 

4 komentáře:

  1. Přítel se přiznal, že si na dovolené umyl tím arganovým vlasy a zbytek pěny použil jako sprcháč, jak moc pění. :D Určitě zkusím i jiný druh. Mamce jsem koupila tu verzi s konopím proti lupům, s tím je hodně spokojená.

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle šampon shanim už dlouho, ale nikde jsem ho neviděla :( až ho najdu, tak ho určitě vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Mají ho v drogeriích Pemi (na stránkách Pemi se dá objednat a můžu se zaručit, že v Pemi na Olšanském náměstí v Praze ho mají)

    OdpovědětVymazat
  4. V poslední době mě Bione a všechny recenze utvrzují v tom, že si jejich vlasovou kosmetiku musím pořídit. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.