sobota 3. srpna 2013

Moji sluneční bodyguardi I. Cien Sun - drží a nepustí !

Další horký víkend, kdy se bude vařit celé Česko, právě dorazil. Doufám, že pijete dostatek tekutin a máte možnost se alespoň na chvilku ukrýt před agresivním sluníčkem na nějakém stinném místě. Těm, kdo mají ve svém okolí možnost svlažit se, tiše závidím. S těmi, kteří se nemají kde koupat, tiše soucítím. Ať už strávíte tuto vařící sobotu a neděli  kdekoli, nezapomeňte se pořádně  mazat ochranným faktorem. Ozónová vrstva slábne a nám nezbývá nic jiného než se pěkně zásobit opalovacími přípravky. Jenže do jakých investovat? 

Pokud plánujete strávit odpoledne u vody, hledejte na etiketě slovíčko voděodolný. Moc dobře vím, jak se lidé zapomínají přemazávat , a pak večer sténají s horou pathnenolu na zádech. Rovněž ale existuje skupina, která  vrstvy krému pravidelně obnovuje, ale končí stejně jako zoufalci z první kategorie. Uvedu jeden příklad za všechny. Minulý týden jsem si na koupališti všimla uvědomělé maminky, která děti mazala o sto šest od hlavy až patě, bohužel trochu zbytečně. Jakmile  děti skočily do vody, rozprostřel se kolem nich na hladině bílý „koláč“ a bylo po krému, celá  mazací obstrukce se mohla znovu  opakovat. Pro ty z vás, které trápí podobný problém, jsem objevila cenově dostupné řešení- opalovací  krém Cien z Lidlu. Koupila jsem ho asi před měsícem a prověřila ho v těch největších parnech.


Lidl se snaží být vždy aktuální, a proto si v jeho prodejnách můžete povšimnouti žlutých kartonových stojanů s nápisem Cien Sun. Ucelená řada obsahuje opalovací přípravky s různým stupněm ochrany  mnoha konzistencí.Já šáhla po největším kalibru- krému na opalování pro dětskou citlivou a neopálenou pokožku s SPF 50. Krém by neměl dráždit žádnými parfemacemi a měl by odolat vodě. Oceňuji, že na zadní straně obalu  je uvedeno, kolik by se mělo přípravku skutečně aplikovat, tak aby dostatečně ochránil pokožku. Rovněž se dočtete, že jedině opakovanou aplikací  zabráníte nepříjemnému spálení. Balení obsahuje 100 ml produktu a cena nepřesahuje 100 Kč (jsou různé slevové akce, tuším, že já jsem ho pořizovala za 69Kč).
Proč jsem do našich klimatických poměrů zvolila tak vysoký stupeň ochrany? Na  nohou se mi právě hojí nevzhledné stroupky, a tak jsem chtěla předejít vzniku jizev, kterých se po vystavení slunci už nezbavíte. Dalším důvodem, proč  si ke mně našel cestu , je záruka voděodolnosti. Používám ho zejména, když posiluju nohy při jízdě na kole. Ve 30 °C stupních se člověk zapotí a  většina krémů dá vaší pokožce s bohem . Lidl mě ale ani v této situaci nezradil. Například dnes jsem v dopoledních hodinách vyrazila na cyklo projížďku, a přestože rtuť na teploměru  dávno minula třicetistupňovou hranici a na silnici se daly smažit vajíčka, Cien mě neopustil a mé nohy chránil i dál. (Upozornění! Nejsem sebevrah, ani netoužím po infarktu  . Zásadně  se nevystavuji  záměrně polednímu slunci, ale tentokrát jsem nestihla do cílové stanice dříve dojet.)
Další důkaz o jeho voděodolnosti jsem objevila ve sprše. Voda s ním ani nehne. Abyste se ho zbavili, nestačí letmé opláchnutí, ale intenzivní vydrhnutí sprchovým gelem, jinak se vás nepustí.



Voděodolný benefit je ale vykoupen početnými mínusy, na které vás chci upozornit.  Krém má dost hutnou konzistenci, která se ne úplně ideálně roztírá. Ať už  se budete snažit sebevíce, vždy vám na kůži zůstane takový lehce bílý povlak. Přípravek používám primárně na nohy, aby mi na nich nezůstaly jizvy, na obličej jsem ho zkoušela asi dvakrát. Složení jsem raději nezkoumala. Zatím  se mi po něm  neudělala žádná výrážka ani nic podobného, na druhou stranu se má po něm pokožka tendence výrazně lesknout. Rozhodně bych ho nedoporučovala někomu, kdo se chystá ještě líčit. Podle mě je to ideální společník k vodě nebo do přírody, kde dostává  přednost ochrana před sluncem před makeupem.

2 komentáře:

  1. Vsimla som si, ze ho pouzivalo vela Nemcov v Turecku :)

    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. ten vyzerá naozaj skvele!

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.