úterý 23. července 2013

My SkinStory - 1.díl: Neporazitelé akné a historické postřehy z mého pubertálního kosmetického deníku!



My SkinStory – 1.díl:

Jak jsem se dostala k líčení a  co prožily moje vlasy patří k jedněm z nejpopulárnějších článků napříč všemi blogy. Zamýšlely jste se ale někdy nad historií Vaši pleťové rutiny? Čím jste starší , je tato  „analýza“ náročnější. Pokožka se s věkem výrazně mění a navíc vyžaduje rozdílnou péči i během samotného roku, kdy je vystavena 4 ročním obdobím. Počet vyzkoušených produktů narůstá, a pokud si nevedete poctivě kosmetický deníček s podrobnými záznamy, zřejmě si všechny výrobky nevybavíte.  Já se rozhodla učinit odvážné  rozhodnutí – alespoň rámcově zmapovat historii mojí  péče o pleť a rovněž výrobků, kterými jsem se jí snažila pomoci (předesílám, že se to většinou nepovedlo). Posaďte se, uvařte si kafe,  výprava do časů dávno minulých právě začíná!

                                                                                           12-  14 let      
                       zdroj

Na druhém stupni základní školy mi dělaly dennodenně společnost velice „atraktivní“ pupínky. Žádné malé tečky, které zakryjete korektorem, ale pěkně silné akné. To byl impuls, který mě donutil začít se starat o pleť. Podlehla jsem sloganu  „ A má to vychytaný!“  a vsadila kartu na čistící pěnu od Clean & Clear. Návštěva drogérie před téměř už 10 lety ale byla trochu jiná káva než dnes  a člověk  zářil štěstím, když ulovil něco, co by mu mohlo pomoci v přijatelné cenové hladině. A tak jsem začala čistit svou pleť. A čistila jsem ráno a večer, 7 dní v týdnu a 4 týdny v měsíci ….a ono nic. Pupínky se pořád tvořily, vůbec nehojily, moje trápení se zhoršovalo. Zcela bezradná jsem se svěřila do odborných rukou lékaře  a důvěřivě jsem mu svěřila osud mé pleti. Co přesně jsem užívala- netuším. Zvolil lokální léčbu, při které jsem potírala akné vysušujícím roztokem. Jestli tento preparát něco opravdu uměl, tak to bylo právě vysušování, ale návratu  pupínků rozhodně nezabránil.  Podle lékařových slov bylo vysušování hlavním  prostředkem, jak akné porazit. Když mi jednoho dne předepsal Aknecolor a sdělil mi, že ho mám užívat i na noc, už jsem se do jeho ordinace nevrátila. Při vypisování receptu  tvrdil, že je to průhledný gel, který stavu mé pokožky výrazně pomůže. Nikdy jsem opravdu  nepochopila, proč bych si měla pastu, která primárně slouží jako korektor, měla aplikovat na noc, kdy má pleť odpočívat s čistit se.   Jednou jsem to zkusila a mé předsudky k léčně se ukázaly jako zcela opodstatněné. To ráno si pamatuju dodnes, pleť samý hrbolek, celá zanícená a podebraná. Do ordinace jsem se už nevrátila. Když zpětně hodnotím  „odborný“ postup, nemohu se zbavit pocitu, že mi bylo něco předepisováno a já hrála pokusného králíka. Pokud se tedy vypravíte pro odbornou radu, dejte si opravdu dobrý pozor, na koho narazíte. Je pravdou, že tento lékař nebyl dermatologem a pracoval jako pediatr, na druhou stranu by měl u preparátů, které předepisuje, alespoň trochu vědět, jakou mají konzistenci.  Za celou dobu jsem neslyšela žádné informace o tom,jak je nutné pleť hydratovat. Ničím jsem se raději nemazala….
 
Do boje jsem  tedy vyrazila  na vlastní pěst. Koupila si čistící gel od značky Green Line a přišla katastrofa, kterou  nelze vymazat z paměti žádného člena mé rodiny, ani spolužáků.  Podle instrukcí na zadní straně  jsem gel nanesla na navlhčenou pleť  a smyla jej vodou. Jestli  máte někdo ve zvyku opalovat  na poledním slunci bez jakékoli ochrany, asi víte, jak to dopadá. Pokud jste světlý typ (jakože já jsem OPRAVDU hodně světlý typ), tak zrudnete jako rak a během druhého a třetího  dne se začnete loupat. Takhle přesně jsem dopadla já. Gelem jsem si popálila během obličej tak , že zářil jako čerstvě sklizené ředkvičky….Následujících 14 dní jsem se cítila jako po dovolené na Sahaře neboli jsem na sebe patlala každý večer pathenol a modlila se, abych se zbavila té červené hrůzy. Kůže se kompletně sloupala a čistící gel letěl do koše.

14 - 16 let


zdroj
O prázdninách jsem nahlédla do tajů kosmetického kufříku  stejně staré sestřenice a objevila kosmetiku Manhattan. Světle modrá řada byla určena pro mladou pleť trápící akné. Sestřenka s porcelánovou pletí  vychvalovala tyto produkty opravdu do nebe, jedinou nevýhodou byla nedostupnost – nikoli cenová, ale geografická. Kompletní řada byla k dostání pouze ve vybraných DM- žádná  taková v mém dosahu  pochopitelně nebyla. Naštěstí  jsem měla (a stále mám) velice hodnou tetu, která se při pohledu na mě slitovala a přivezla mi některé produkty z Německa , kde pravidelně nakupuje. Výběr značky Manhattan tam  byl výrazně větší a ceny mnohem přijatelnější. Pleť jsem čistila gelem, zbylé nečistoty jsem pak odstranila  pleťovou vodou a pro hydrataci nanesla lehký  gelový krém. Ráno jsem volila trochu jiný postup.  Pro prvotní očistu jsem použila gel a následně pleť ošetřila jinou pleťovou vodou, která obsahovala dvě složky :pudrovou a tekutou . Po promíchání se částice  pudru  promísily s kapalnou složkou. Tato směs dokázala prodloužit matný vzhled pleti. Kosmetiku Manhattan jsem si velice oblíbila.  Naučila mě klasické pleťové rutině. Nijak mou pleť nezdráždila. Akné sice úplně nezlikvidovala , ale mírné zlepšení bylo patrné. U této značky jsem objevila i svůj první pudr – vysoce matující a dokonale světlý. Kéž  by se vrátila do Čech….

Pokračování příště …..

 

3 komentáře:

  1. Smutná zpráva je, že někdo se akné nezbaví celý život... :-(

    VELKÁ giveaway

    OdpovědětVymazat
  2. Top článok

    Ja som našla veľa skvelých tipov na tejto webstránke

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.