čtvrtek 20. června 2013

Štětec Petra Lovely Hair flat top versus buffing brush od Sam


Na srovnání těchto dvou štětců jsem se neuvěřitelně těšila. Možná si někdo pomyslí, že jsem trochu blázen, když mám doma buffing brush od RT, a pak si ještě dokupuji flat top od Petry. Hned na úvod musím tento nákup ospravedlnit. Dle mého názoru je štětec na make-up vůbec ten nejdůležitější. Pokud vlastníte kvalitní štětec, make up naneste rychlostí blesku. Nebudou vás trápit žádné čmouhy, ani nehezké nedokonalé přechody mezi krkem a tváří. Můžete dát sbohem nechutně zapatlaným rukám, které většinou zanechají v ranním spěchu stopy na světlém. Chápu, že každý má svůj oblíbený způsob, jak nanášet make-up a nikoho nenutím, aby si štětce kupoval. Někomu vyhovují prsty, jinému houbička. Mně se ale osvědčily štětce a nedám na ně dopustit.  Někdo může namítat, že pořizovací ceny jsou příliš vysoké a nemůže si ho dovolit. Mě zpočátku tento fakt rovněž odrazoval. Je pravdou, že v době, kdy jsem pokukovala po svém prvním štětci na make-up, zde nebyl takový výběr jako dnes. Naštěstí se nám možnosti nákupu rozšířily o velice zajímavé značky. Mohu například  jmenovat Hakuro, Zoeva, Sedona Lace apod.Je to jen na vás, od koho si štětec koupíte. Pokud si opatříte dobrý, opravdu se vám to vyplatí, neboť make-upu spotřebujete opravdu o hodně méně. U mě spotřebované množství na celou tvář kleslo o polovinu! (Vysvětlení je jednoduché- make-up se nevsakuje zbytečně do prstů.) Štětec na make-up používám každý den. Snažím se ho mít vždy čistý. Někdy se mi ale stalo, že jsem jej zapomněla večer očistit, takže  když Petra přišla na trh se svým štětcem, neváhala jsem a  jeden si koupila.
 

Štětec Petra Lovely Hair flat top (dále FT )

Dle oficiálního popisu je tento systentický štětec vhodný na aplikaci makeupu, pudru i tvářeny.  Vyznačuje se velkou hustotou štětin, které zajišťují dokonalé zapracování do pleti  a bezchybný finish. Rukojeť je vyrobena ze dřeva, dvoubarevné štětiny jsou ze syntetického vlákna.

Cena : 225Kč.
Buffing brush z Core Collection od Real Techniques (dále BB)

Buffing brush je součástí světoznámé kolekce Core Collection , jejíž autorkou je  ještě známější Sam Chapman. Štětec je primárně určen pro nanášení pudrových a minerálních produktů. Na jeho výrobu byla použita taklonová vlákna, která zaručují maximální jemnost a přesnost při nanášení jakéhokoli druhu makeupu.

Cena: Celou kolekci jsem koupila za 702 Kč → 1 štětec vyšel na cca 176Kč.

Moje postřehy

Doprava, kominukace…..

Petry štětec přišel v obálce obalen  bublinkou fólií s milým věnováním. Produkt dorazil během 2 dnů. Komunikace s eshopem probíhala perfektně. S platbou ani doručením nebyl sebemenší problém. Core collection jsem zakoupila na stránkách Plum Fooleryshopu. I tady mi nezbývá nic jiného, než jenom chválit. Opravdu se nejedná o podplacenou reklamu. Zboží dorazilo ve slibovaný termín. Vše bylo kvalitně zabalené. Platba na účet proběhla v pořádku. Jednání eshopu hodnotím jako výborné.

BB

BB používám nepřetržitě půl roku. Nanáším s ním zejména tekutý make up (můj nejoblíbenější je minerální podkladový krém od Oriflame). Kapku o velikosti malého hrášku aplikuji přímo z lahvičky rovnou  na štětec. Na obličej pak nanesu  5 „ bodů“ (na čelo nos, bradu a 2 tváře). A  při následném roztírání  se štětcem kroužím po tváři, dokud nejsem spokojená s výsledkem. Nijak na něj netlačím. Vše jde jako po másle. Jeho neuvěřitelně jemné štětiny vás pohladí po tváři a vy se budete těšit na každé ráno, až ho znovu použijete. Se štětcem se pracuje velice dobře, rukojeť má pogumovaný povrch.  

Pro fixaci makeupu je nezbytný pudr.  Používám klasické tuhé pudry, ale jsou dny, kdy dám přednost klasickému sypkému. Na oba tyto typy používám opět BB. Zpočátku jsem tomu nemohla uvěřit, ale tento typ štětce mi na pudr vyhovuje mnohem lépe než ty klasické velké. Pudr štětcem naberu, jemně oklepu přebytky, a pak jemně vtiskávám do  problematických zón jako je u mě čelo a nos. Zmatněná pleť pak vydrží mnohem déle.

Každý štětec se musí pravidelně čistit. Já je peru klasiky ve slabém mýdlovém roztoku (voda+ dětský šampon) a snažím se, abych nenamočila jejich kovovou část. Z BB mi nevypadl ani jediný chloupek! Myslela jsem si, že pravidelným koupáním vlákna zhrubnou, ale nestalo se tak. BB je stejně tak sametový , jako když jsem jej rozbalila a použila poprvé.

Asi nebude velkým překvapením, když štětec ohodnotím 100%. Zamilovala jsem si ho a z celé Core Collection  je to můj největší oblíbenec. Jediné mínus vidím právě v tom, že je součástí slavné Core collection a nejde koupit samostatně.
 
 


FT

Štětec od Petry mi přišel před 3 týdny a od té doby jej podrobuji zatěžkávacím zkouškám. Používám ho každý den, pravidelně peru. Tekutý makeup rovnou aplikuji na štětec, bodově nanesu na obličej a pak rozmažu. Velký rozdíl shledávám právě v práci se štětcem. S BB nanesu 5 bodů, a pak krouživými pohyby vpracuji do pleti. Na FT musíte jinak. Bodů na pleti musíte mít více a při vpracování zapomeňte na velké kroužení. Lepší je makeup „vťupávat“  (zvláštní slovo, ale lepší mě nenapadlo). Díky této technice můžete dosáhnout většího krytí než s BB. S výsledným efektem jsem velice spokojená. Makeup hezky splyne s pletí. Jak Petra slibuje, štětec lze bez problému použít i na aplikaci pudru. Postup používám stejný jako u BB. U FT mám pocit, že nabere pudru trochu více, takže důrazněji oklepávám. Během líčení štětec nesklouzává, hezky se drží v ruce díky dřevěné rukojeti. Zatím se ze štětce neuvolnil jediný chloupek, vlákna praním neztrácejí svou jemnost.
 
 
 


Jaký je můj konečný verdikt?

Jsem velice ráda, že vlastním oba dva štětce. V zásadě nemohu říci, který je lepší, neboť se jedná o dva různé typy štětců. Mohu vám jenom doporučit, který se pro koho lépe hodí.

BB má tak o 10% jemnější štětiny oproti FT. Ten rozdíl je ale vskutku minimální a při aplikaci téměř nerozeznatelný. Oba dva štětce make up krásně vpracují do tváře. Pokud raději po tváři kroužíte, berte BB. Jste-li příznivcem vťupávání, objednejte si FT. Rychlost  práce při líčení je stejná- jde to rychle bez upatlaných rukou se skvělým výsledkem. Dle mých osobních dojmů lze s FT dosáhnout většího krytí, pokud si a aplikací trochu více vyhrajete. Za tento bonus vděčí kratším štětinám. V aplikaci pudrových produktů nevidím u štětců rozdíl. FT nabere trochu více, ale vzhledově na pleti nepoznám, zda jsem použila na aplikaci pudru BB nebo FT. Když zohledníme finanční stránku, vychází levněji BB za 176 Kč. Za FT zaplatíte 225 Kč. Na druhou stranu nezapomeňte, že BB je součásti sady Core collection a nelze jej zakoupit samostatně. Pokud ostatní štětce (o kterých se rozepíšu příště)  z kolekce nevyužijete, přijde vás BB docela draho. S klidným svědomím mohu doporučit oba štětce, jde jen o to si uvědomit, jaký styl nanášení preferujete. Štětec od Petry předčil moje původní očekávání a tomu od Sam se hravě vyrovná.
 

 
A který vlastníte vy?

17 komentářů:

  1. Já mám BB :) a je super. Stetec od petry se mi bozel nelibi vzhledove :( ty ruzove stetiny na me pusobi spinave :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že jsem barvu vůbec neřešila.

      Vymazat
  2. Také mám štětec o Péti a jsem s ním moc spokojená. Od RT mám stippling a ten se jemnosti docela vyhnul obloukem. Možná to ale tak u těchto stipláčů má být.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja mam od petry. Ja nesnasim ruzovou, presto mi nevadi. Z RT pouzivam blush brush (opet pitoma ruzova).... Ale na ten stetec od petry peji jen chvalu. Fakt se vyvedl.

    ellennnnka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Štetec od Petry nemám teda neviem porovnať, no mám Buffing z RT a som maximálne spokojná, na tekutý mejkap však častejšie používam Expert Face Brush tiež od RT, je podobný no ešte lepší ako Buffing, má hustejšie štetiny a zaoblené kraje, takže sa s ním lepšie pracuje na nedostupnejšie miesta, aj sa dá "vťupávať" (napr. okolie nosa...): http://1.bp.blogspot.com/-UEuTYsy4pQo/T6qnO5rELRI/AAAAAAAABko/cBjWJC1r994/s640/IMG_9870.JPG

    krasavnutri.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na expert face brush jsem taky četla pozitivní ohlasy. Možná bude podobnější tomu od Petry.

      Vymazat
  6. Mně na štětci od Peti hrozně štve ta barva..barevný štětec prostě ne :/ takže uvažuji nad hakuro.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja te naprosto chapu, ja sama jsem zastancem nazoru, ze stetec ma byt klasicky... Proste cerny. Ale ono jde zrejme o vec vkusu. Osobne, ta ruzova ve skutecnosti neni tak zla. Je to fakt jen lehounce barvene. Ale na hakuro koukam taky. :-) mam sedona lace, stetce od petry, jeden od rt... A na hakuro koukam, zatim jim ale furt dva co chcinnn chybi

      Vymazat
    2. S Hakuro zkušenosti nemám, ale vypadají slibně :)

      Vymazat
  7. Ahojky já si pořídila zvýhodněný duo set Core Collection a Starter Set od Real Techniques a jsem se štětcema fakt moc spokojená a protože ráda zkouším,tak jsem i pořídila i Hakuro štětce a ty jsou tak krásně jemný a i cena je super můžu jen doporučit já sem z nich nadšená.Další štětce které jsem si pořídila jsou oba od Péťi tak je teď testuju a musím říct,že zatím sem spokojená štětce jsou jemný a i po vyprání drží tvar i jemnost jako i ty ostatní zmíněné nepelichají jsou jemné i když RT o něco méně,ale jsou všechny kvalitní a dobře se s nima pracuje.

    OdpovědětVymazat
  8. Me taky stve, ze se ty RT stecte nedaji koupti samostatne. Sama mam taky core collection a realne pouzivam z cele sady jen dva stetce (tenhle buffing a jeste konturovaci) obcas pouzivam i ten malinky, na ocni stiny ale spis jen tak z musu, ze kdyz uz jsem koupila celou sadu, tak to rpece budu pouzivat vsechno :D Plus teda nevm, jestli jsem sama, ale stetce drzim pri nanaseni makeupu hodne blizko ke stetinam, jakoze na rukojeti hodne nizko. Proto nechapu proc je ta pogumovana cast na RT stetci tak daleko, az vlastne na konci. Myslela jsem, ze je to aby po rukojeti neklouzala ruka, ale pro me je to zasazeny uplne mimo :D Jinak od te doby co mam RT a Hakuro stetce, tak mi nejaka Sigma lezi v supliku:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si jistá, ale myslím, že to není tak, že by pogumovaná část byla tak daleko, ale že je tak dlouhá ta kovová část, a to proto, že mezi kovovou a gumovou částí jsou přilepené štětiny. A čím dále jsou přilepené, tím menší je riziko, že se při praní dostane na ten spoj voda a štětec bude pelichat:) Takže vlastně v celé té kovové části by měly být ty štětiny a až ta gumová je jen rukojeť. Ale jestli sem vedle jak ta jedle, tak mě opravte:D

      Vymazat
    2. Sigma mě nikdy nelákala. A k tomu držení - štětce na obličej beru za gumovou část, ale štětce na oči za kovovou.

      Vymazat
  9. Super clanek. Uz dlouho mam v planu RT a protože jsem v UK tak do nich zrejme pujdu. Stetec od Peti je pro me tim padem nedostupny

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.