úterý 25. září 2012

Kouzelné polštáře aneb i VY to zvládnete !


Tipů , jak zútulnit interiér, najdete bezpočet. Většinou se jedná o jednoduché triky, které doráží proměnit charakter celé místnosti. Jedním ze způsobů , jak  zpříjemnit prostor, ve kterém pobýváte, jsou polštáře.  Tyto doplňky mají několik výhod : jsou dostupné v mnoha barvách, nezruinují váš rozpočet a plní i praktickou funkci.
 

Když jsem si vybírala polštářky já, neobjevila jsem vyhovující odstín, a tak jsem se vrátila k ruční výrobě. Je to snadné a levnější než kupované povlaky. Nevěříte ? Navštívila jsem mnoho obchodů zaměřujících se na doplňky apod. Ceny povlaků se odvíjely od materiálu a ty, které mě zaujaly , stály nejméně 250 Kč za kus ! Mně ale jeden polštářek nestačil, chtěla jsem jich mít minimálně 4 až 5. Situaci jsem vyřešila následovně. Na internetu jsem si našla návod, jak polštář ušít. Je to snadné,  když jsem to zvládla já , zvládne to každý. Se šitím mám stejné zkušenosti jako s lovem mamutů  : )))). Pro začátečníky doporučuji povlak obálkového typu . Jak na něj uvidíte v dole ve videu. Zvolila jsem ho zejména proto, že nemusíte řešit žádné všívání zipů, či přišívání knoflíků.
 
( pohled zezadu)
 
Nejdříve se zamyslete , jaký rozměr polštářků by vám nejvíce vyhovoval. Nejběžnější je rozměr 40 x 40 cm (Počítejte, že látky potřebujete o trochu více, musíte přidat nejméně 2 cm na každé straně- takže 1 strana bude v praxi 42/3 x 42/3 cm- já to dělala od oka )  . Tyto klasické bílé polštáře koupíte snad všude : v Tescu, Kice,…..já si je pořídila v Ikea – tuším, že jeden vyšel na 40 Kč. Pak jsem zavítala do prodejen s látkami nestačila jsem se divit, jaké poklady se v nich dají objevit. Okamžitě jsem si objednala 2 látky se vzorem růží v champagne a fialkové barvě, která mi dokonale ladí k omítce v pokoji. Prodavačka mi poradila, kolik si je nutné látky pořídit na uvedený počet polštářů. Pamatujte, že je lépe objednat o trochu více, než méně ! Materiál  ( látky + bílé polštáře ) mě vyšel na 660 Kč. Látku jsem nespotřebovala celou, přesto se mi podařilo vytvořit 5 polštářů . Když si to všechno spočítáme, vyjde nás jeden domácky ušitý polštář na 132 Kč . Co si přát více ?
 

1 komentář:

  1. Tyhle články diy mám moc ráda.Líbí se mi to a na tom videu to vypadá jednoduše :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.