neděle 9. září 2012

Beroun- Aby černá černou byla..........


Hrnčířské trhy v Berouně se staly stálicí na mém výletním seznamu. Tato akce  si mě získala zejména svou atmosférou.  Trhy nejsou nijak rozsáhlé,  všechny stánky jsou umístěny na  jednom  místě - náměstí – navíc  svého oblíbeného prodejce najdete vždy na stejném stanovišti.  Soudím podle vyšší hustoty davu , že trhy nabývají větší popularity a číslo návštěvníků vzrůstá. Nabídka keramiky je velice pestrá. Každý kousek je originálem. Kdybych se měla zastavit u každého stánku a vše si  podrobně prohlédnout, stála bych tam doteď. Proto trhy pojímám formou procházky a sem tam do nějakého stánku  nakouknu.
-
 
-
 
-
 
Když pominu sortiment , bez kterého by jistě hrnčířský trh nebyl tím pravým trhem , tak dalším důležitým elementem pro tuto akci je kupní síla neboli návštěvníci.  Chvilku jsem stála a pozorovala proudící davy a zaujalo mě , kolik žen bylo shodně oblečených. Řekla jsem si, že to bude jen jakási náhoda, ale když v průběhu trhu potkávala další stejně oděné ženy , dospěla jsem k závěru, že místní přes rok vymysleli  novou verzi berounského kroje : tmavé džíny a černé tričko.  Věřím, že v šatníku patří tato kombinace k těm věrným , ale pokud ji vidíte na každé druhé ženě/ dívce , kladete si otázku, čím je zmiňovaný komplet tak úžasný.A navíc ten den  v Berouně dosti intenzivně pražilo slunce a teplota přesahovala 30°C. Nezbývá nám nic jiného, než obdivovat výdrž návštěvnic trhu , které se ani kvůli tropickým teplotám nevzdaly svého kroje. Nechci nikoho, kdo se na následujících fotografiích pozná, urazit. Tento článek nemá nikoho ponížit ani zesměšnit. Jen jsem chtěla, aby se lidé trochu zamysleli nad uniformitou. Zejména některé ženy by si měly uvědomit, že léto nám dává užasnou příležitost k nošení šatů a sukní, které některým postavám lichotí mnohem více než upnuté kalhoty zvýrazňující každou nedokonalost.  Proč tedy tuto možnost nevyužít a proč se schovávat do nudných uniforem ?
-
-
-
-
-
-
 
-
 

 
-
 
Podkolenky nezradí ani v letním  období ! (Omlouvám se za špatnou orientaci fotky)
 

 
Nakonec jsem našla i pár šatů :)
 
 
PS - Nejsem žádná fashion bloggerka a ani si na ni nemíním hrát. Tento  článek ,zaměřen na kulturu oblékání,  je myšlen jako zpestření obsahu tohoto kosmeticky orientovaného blogu. Měli byste zájem o pokračování ?

3 komentáře:

  1. Zajímavé, to by mě ani nenapadlo, že bude mít tolik žen na sobě skoro to stejné, šaty jsou mnohem hezčí a mnohem pohodlnější. O pokračování bych měla určitě zájem.

    OdpovědětVymazat
  2. Fajn článek :)
    Taky si čím dál víc všímám, jak jsou lidé oblečení, a vyplývá mi z toho jediné: větší "vodvaz" a originalitu lze nalézt v drtivé většině ve velkých městech. Na těch menších je to upjatější a konzervativnější (a ano, nudnější). Docela mě to mrzí; zaujmout je tak jednoduché, ale ženy to vesměs bojkotují. Stačila by jiná barva svršku či výrazný doplněk. Takhle si pokaždé, když přijedu domů do Budějc, připadám jako exot, anžto z davu (nechtěně) vybočuju. A to jsem měla ČB za celkem velké město... :D
    Piš dál takové články. Čím více jich bude (myšleno všeobecně), tím větší je šance na změnu.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak píšeš - stačí chtít . Jenže ony evidentně nechtějí......

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.