sobota 11. srpna 2012

Hair story V. - O barvě

Začátky
Další díl hair story zasvětíme barvení vlasů. Málokterá dívka je spokojená se svou přírodní barvou. Brunetky chtějí světlejší, blondýnky touží  ztmavovat apod. Moje vlasy jsou středně hnědé – představte si takovou tu popelavou hnědou – vůbec ne takovou tu krásou čokoládovou s plno odlesky……………
unikátní foto - aneb moje přírodní barva před cca 5 lety
Jelikož jsem vždy prahla po tmavším odstínu, tak jsem začala experimentovat s barvením. Mým cílem byla tmavě hnědá čokoládovo kávová barva. První kontakt s „barvidly“ přišel okolo 13. roku mého života. V domácích podmínkách mi byl proveden  na hlavě barvící experiment. Permanentní tmavě fialová  barva  byla použita pro vytvoření proužků ve vlasech.  No – proužky nevnikly. Byly to pruhy. Chvilku mi trvalo, než jsem si na to zvykla. Připadala jsem si v tom zpočátku dost divně. Většina zastávala názor, že mi fialová docela sluší, ale měla jsem rovnou nabarvit celou hlavu. To, že  byla barva permanentní ,mi začalo docházet až postupem času, když jsem v zrcadla začala pozorovat výrazné odrosty. Trvalo asi rok než jsem se fialových pruhů definitivně zbavila a slíbila si, že už nikdy nepoužiju tento druh barvy.
Pytlíky
    Pak se vrátil můj sen o čokoládových vlasech a já začala experimentovat. Znáte takové ty pytlíčky od Palette? Najdete v nich barvící šampon, který má ve vlasech vydržet zhruba 6 – 8 balení. Pokud chcete nějak výrazně měnit barvu vašich vlasů, tak rychle odvraťte zrak. Ti, kdo chtějí jen zdůraznit odstín svých vlasů, nechť čtou dále : )  Barvící prostředek jemně tónuje- proto si vyberte barvu, která je nejblíže vašemu přirozenému odstínu. Myslím, že pro první experimentování s barvením je to pravé ořechové. Navíc  tento šampon vlasy pouze obalí, takže si  je nezničíte  a poměrně brzo se vymyje. Já volila odstín middle brown . Vlasy mi to nijak výrazně neztmavilo, na sluníčku házely různé odlesky. Co mě ale nehorázně štvalo byl fakt , že moje vlasy po něm hrozně elektrizovaly– tedy 1 týden po nanesení. To, co se zpočátku jevila jako obrovská výhoda- rychlé vymývání , mi začalo dost vadit, neboť jsem musela šampon aplikovat alespoň 1 x do měsíce. Chtěla jsem něco stálejšího , a tak jsem objevila Lóreal Casting creme gloss.
Casting creme gloss

Proč volba padla právě na ni ? Všimněte si, že pokud hledáte v drogérii přeliv , máte dost omezený výběr. Je zajímavé, že určitá značka nabízí vždy více řad a druhů permanentních barev než přelivů. Permanentní barvy se vyrábí   v tekuté podobě, ale můžete šáhnout i po pěně. Jednoduše řečeno – v permanentních barvách je větší výběr. Lóreal mě zaujal především formou aplikace a cenou. Nanášení a radám se budu podrobněji věnovat v připravovaném  článku. Samozřejmě, že jsem si barvu prvního  přelivu vybrala podle té paní na obrázku a naivně si myslela, že tak to bude i ve skutečnosti. Nebylo, barva byla tmavší, ale časem se vymývala a postupně jsem se k touženému odstínu „promyla“. Ačkoli se jednalo o přeliv, vzhledem k tmavší barvě- začaly být odrosty dosti viditelné.Řekla jsem si , že vyzkouším nějakou jinou značku a vybrala si přeliv od Garnier, ale  ve světlejším odstínu, který více lichotil mému tónu pleti.Na krabičce byla barva opravdu hodně světle hnědá, o to větší zděšení na mě čekalo po smytí barvy. Původní obavy, že barva nechytne, byly zbytečné.Měla jsem pocit, že mi snad museli vyměnit obsah krabičky. Odstín byl černohnědý  a navíc v dolní půlce vlasů  vypadal ještě tmavší.
nechtěná tmavá
 Počkala jsem asi měsíc a vyrazila ke kadeřnici. Poučila mě, že přelivy z drogérii jsou poměrně silné a špatně se vymývají . Povedlo se jí sjednotit moje vlasy a já konečně měla na hlavě to, co jsem celou dobu chtěla. Jenže nic netrvá věčně a vše se jednou vymyje. Za 3 měsíce bylo načase barvu dát do pořádku. Provedla jsem to podomácku a zvolila opět Lóreal Cating creme gloss, jejíž aplikace je opravdu nejpříjemnější ze všech barev. Vybrala jsem  si odstín PRALINKA a líbil se mi natolik, že jsem ho měla na hlavě 2 x. I přes dodržení správné aplikace ( nejdříve nanést na 20 min ke kořínkům do horní poloviny vlasů , a pak jen na 5 min do délek), se mi začala dolní polovina vlasů výrazně ztmavovat.
odstín Pralinka
 Zachránila mě opět kadeřnice. Asi se ptáte, proč si nenechám barvit vlasy pravidelně u ní ? Odpověď je jednoduchá- cena. Pravidelné profesionální barvení je opravdu drahá sranda- mě vyšlo vždy určitě přes 1000 Kč každé 2 /3 měsíce, to pro studujícího člověka není a nebylo málo. Poslední barvení proběhlo doma, s odstínem jsem byla docela spokojená, šlo mi jen o dobarvení odrostů. Nyní se snažím vlasům dopřát dovolenou a vymýt všechny nánosy barev. Prozradím vám, že to trvá dlouho. Vlasy jsem si nebarvila 4 měsíce a až nyní začínám vidět svou přirozenou barvu , ale v konce jsou stále tmavé……………..

5 komentářů:

  1. Mně se zrovna teď stalo, že mi čokoládová Palettka chytla festovně do tmava, takže jsem z toho byla pár dní nešťastná, ale už jsem si zvykla... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já když byla malá, měla jsem je úplně blonďaté.. postupem času mi ztmavly a byly světle hnědé. Jako puberťačka jsem pořád chtěla melíry a takové věci :D. Pak jsem ujížděla na blonďatém proužku ofiny! A teď jsem to dala na tmavou hnědou, ale vymývá se. To je na prd.. vylejzá mi ta blond ofina :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. člověk se pak stejně nejraději vrací k odstínům - které nejvíce připomínají původní bravu : )

      Vymazat
  3. no to si jak moje kamarádka,) ta má podonou přirozenou barvu vlasů jak ty a taky si to furt něčím barví:D (samozřejmě chce tmavší)-někdy jí to chytne nádech omylem do rezava někdy do červena někdy do černa...:D
    Tyjo-za 1000 uách.to je pálka..já s tím zkušenosti nemám.já se du jednou za čas jen ostříhat, ale i tak:D drahotka

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.