neděle 15. července 2012

Hair story IV - žehlíme a sušíme


Moje vlasy nemají rady teplo. Už od útlých let nesnáším fénování a jsem svolná jej absolvovat pouze v časově napjatých situacích. Obvykle moje vlasy schnou okolo 2 až 3 hodin, v létě je to samozřejmě kratší. Myslím, že přirozené sušení je k vlasům nejšetrnější , ale bohužel nejdelší způsob , a zcela chápu, že ne všichni tento luxus můžeme vlasům pravidelně dopřát.  Můj odpor k fénování se zrodil před několika lety, v dobách, kdy   drogérie nenabízely žádné ochranné prostředky před teplem a fén s ionty zněl jako přístroj ze science fiction . Pro moje dlouhé vlasy se tak stala fénovací procedura stresu plnou činností. Vlasy se mi dříve mastily a konce byly sušší a sušší. Řekla jsem dost a nyní šahám po fénu jen zřídka kdy.
Asi před 3 roky u mě vypukla žehlící mánie. Ačkoli všichni žehličku používali výhradně k dokonalému narovnání vlasového porostu, já jsem dělala pravý opak. Vždy jsem snila o vlnitých vlasech- a to z několika důvodů – působí takovým živým dojmem, jsou nadýchané a prostě se mi to líbilo. Zkoušela jsem nejrůznější techniky, jak vln dosáhnout. Nic ale nemělo příliš dlouhou trvanlivost . Žehlička pro mě byla v tomto ohledu zázrak .Možná se ptáte , proč jsem nepoužívala kulmu.   Vadilo mi, že  u  klasických kulem nešla nastavit teplota a při práci s ní jste musely být hodně opatrné, abyste si nepopálily prsty.  Vybrala jsem si  proto žehličku, která byla 2 produkty v jednom, a práce s ní byla rychlejší a příjemnější .

 Měla speciálně zaoblené hrany pro tvoření volnějších vln , to mi naprosto vyhovovalo.  Vlasy jsem  natáčela tak 2x do týdne na 150- 170 °C (nikdy více) , používala ochranný sprej , a přesto mi to  vlasy dost poničilo. Když nebyly „vyžehlené“ – ( v mém případě myšleno natočené) – tak byla „nádherně“ vidět třepící se sláma , ve kterou se konce mých vlasů  proměnily. Prozradím vám jednu krutou pravdu, se kterou je dobré se smířit – jakmile jsou vlasy roztřepené , žádné sérum vám nepomůže. Kouzelné oleje fungují jako dobrá prevence, nikoli jako lék. Když si představíte roztřepený vlas, je to logické. Sérum pouze vlas obalí, dá vám pocit, že je zacelen, ale je to pouze taková kamufláž, která jádro problému dlouhodobě neřeší. Jediné vysvobození vám mohou nabídnout nůžky. Vlasy jsem si nechala zkrátit o 10 cm a žehličku uložil do krabice pod postel, nechám ji asi hodně dlouho spát………………………

5 komentářů:

  1. Nemůžeš mi víc mluvit z duše. Žehličky ani nic jiného nepoužívám. Vlasy mám tedy vlnité (=krepaté), ale občas to lze zkrotit gelem, tužidlem apod. Ale ikdyž vlasy natáčím jen na prst, vždycky mi zůstanou poničené vlasy, roztřepené a suché konečky...

    Vždycky jsem si přála mít pevné rovné vlasy! Klasika, že:-)?

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásně jsi to napsala a musím s tebou naprosto souhlasit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jahůdko máš moc pěkné vlasy je to přijemné si to přečíst jen tak dál:*:))


    Moooc prosím Followruj mě:)) mooc proísm prosím prosím:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hair story bude pokračovat...............

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.