pátek 6. července 2012

Hair story I




Vlasy bývají jsou  korunou krásy. Za dívkou s pěknou „hřívou“ se otočí téměř každý. Asi každá malá holčička sní o dlouhých kadeřích sahajících téměř na zem . ))))) Časem se ale tento sen stává komplikovaně realizovatelný. S vlasy různě experimentujeme a zkoušíme , co vydrží. Dnes bych se s vámi ráda podělila o několik poznatků z oblasti vlasové péče . Omlouvám se, že obrázky  některých produktů budou použity ze stánek výrobců, ale neposchovávala jsem si jejich obaly. Věřte ale, že jsem je opravdu vyzkoušela.
První péče
Nepamatuji si, čím jsem si myla hlavu jako malé dítě.  Vzpomínám si jen na jeden otřesný zážitek se šamponem Jansons Baby slibující, že vám naukápne ani slza při kontaktu s očima. Mě slza ukápla – a ne jedna. Od 4 let jsem začala toužit po extra dlouhých vlasech. Do této doby jsem chodila ostříhaná jako kluk. Můj se sen brzy naplnil a ve školce jsem pyšně nosila vlasy pod lopatky. Na prvním stupni jsem vlasy myla kosmetikou LR cosmetics – konkrétně řadou Racine, která poskytuje základní péči pro potřebu celé rodiny

Časem jsem se odvážila experimentovat a začala zkoušet šampóny s drogérií. Vím, že jsem jistě používala nějaká od Panthene,později od Elséve. Intervaly mezi jednotlivými mytími byly okolo 5 dnů, vlasy se mi nijak dramaticky nemastily. Objevil se ovšem jiný problém.






Boj s kůží

Okolo 12/13 let se mi začala hrozným způsobem šupit vlasová pokožka. Nebyly to lupy jako takové, byly to až 1 cm dlouhé kousky kůže. Nejsem si jistá , čím to bylo. Možná na tom měly podíl agresivní šampony z drogérii. Jak jsem již uvedla ,do té doby jsem si myla vlasy šamponem od LR cosmetisc a tyto výrobky byly zřejmě šetrnější, neboť je mohly používat i děti. Zkoušela jsem různé čistící šampony- jako první Head and Shoulders. To byla úplná tragédie a nikdy bych to na vlasy znovu nedala. Nejen , že se kůže loupala ještě více, ale ještě se mi objevily ty „klasické“ lupy. Vysvobození  přišlo se šamponem Cannaderm .


Přírodní kosmetika Cannaderm využívá léčivých účinků konopí a mnou zvolený šampon byl doporučován na kůži s atopickým exémem. Problémy opravdu ustoupily. Šampon jsem používala asi 2roky , a to se dost prodražilo. Balení obsahuje jen 200 ml a stojí 250 Kč. To na první pohled není tak astronomická částka, ale na umytí jste potřebovali velké množství, abyste získali pocit čistých vlasů. Šampon mi vydržel  3 týdny, maximálně 4. Zkusila jsem tedy nový  přípravek od Lóreal, který se prodával v 1500ml balení. Zvolila jsem řadu Age Desinforce. Brzy se stal miláčkem celé rodiny a dodnes jeho několikáté maxi balení zaujímá četné místo v naší koupelně. Vlasy jsou po něm  hebké, není třeba kondicionér. Má za úkol vlasy vyživit. Já jej používala ještě v kombinaci s maskou ze stejné řady.

3 komentáře:

  1. Vím, o čem mluvíš. Moje kamarádka podobné kusy kůže kdysi mívávala taky, ale jen chvilku vlastně. Už ani nevím, jak se toho zbavila, jen si pamatuju jak to pořád vybírala z vlasů...

    Jsem ráda, že jste se toho obě zbavily. A kdyby to někdy přišlo na mě, vím, kam pro radu:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já tedy s odlupující se kůží a lupama nikdy problém neměla a ani nemám, zato mi ale padají vlasy ukrutnou rychlostí a za rok mého nesmyslného žehlení a barvení jsem přišla snad o polovinu svého objemu (a to že jsem měla vlasy fakt hustý), takže krásnou hřívou se chlubit bohužel nemůžu:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. padání vlasů se budu věnovat v dalším "díle"

      Vymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.