pondělí 25. června 2012

thajské masáže


Nedávno na mě jeden známý apeloval , ať více relaxuji. Jeho radu  jsem si vzala k srdci a včera v podvečer jsem navštívila Smrkovou ulici v Plzni ( http://www.thai-plzen.cz/masaze.html) . Sídlí zde centrum tradičních thajských masáží. Již několikrát jsem jejich služeb  využila a vždy jsem odcházela naprosto spokojená. Místa,kde vám nabídnou „tradiční“ thajskou masáž, rostou jako houby po dešti. Bohužel na úkor poskytovaného servisu.
Na masáž jsem nečekala sama, společnost mi dělal pár postarších manželů a dvě mladé ženy. Mužská polovina páru celou dobu pěla  ódy na místní maséry/ky. Ačkoli manželé  vyzkoušeli i jiná „thajská centra“, vždy se vrátili do Smrkové ulice. Vůbec se jim nedivím. Nemusím zde vysvětlovat ,kde mě co bolí. Masérka či masér si problematické  místo vždy najde. Nabídka služeb, které vám pomohou zregenerovat  tělo i duši , se výrazně rozšířila. Já upřednostňuji klasickou thajskou masáž nebo masáž  zad speciál. 
 Klasická thajská masáž se provádí nasucho  bez použití oleje. Masér/ka s vámi vlastně cvičí , nebo´t se jedná o specifickou kombinaci jógy a akupresury. Díky tlakovému působení na různé body na vaší pokožce, dochází k uvolnění celého těla. Právě tento druh masáže jsem si včera vybrala. Nejdříve jsou vám omyty chodidla v teplé vodě. Pak si lehnete na žíněnku ( nebo matraci) a masér postupuje od nohou až k hlavě. U mě největší pozornost soustředil na oblast kyčlí, krční páteře a hlavy. Bolestivost  krční páteře mě trápí delší dobu , ale masáž jí dokáže alespoň na čas ulevit. Největším překvapením pro mě bylo, když masér začal tlačit na určitá místa na hlavě. Jakoby se začala odblokovávat a mě se začalo chtít strašně spát. Po masáži jsem se cítila velice příjemně a uvolněně.

Lidé se často bojí těchto služeb využít , neboť mají velký strach z bolesti. Mohu vás ujistit, že tyto obavy nejsou na místě. Masér/ka nikdy tělo netlačí do nepřirozených poloh. Jakmile pohyb nejde přirozeně nebo cítí jakýkoli odpor , ihned se ptá, zda to bolí či nikoli. Pokud přemýšlíte, zda zvolit maséra nebo masérku, volba je čistě na vás. Nemohu říci, zda mužské pohlaví masíruje lépe než ženské nebo naopak, avšak rozdíly v technice se jistě najdou. Ženy více působí silou na dílčí body, muži vytvářejí tlak na větší plochu – to jsou mé zkušenosti.

Masáž byste měli absolvovat každých 14 dní. Já tuto periodu nedodržuji a na masáž chodím jen, když mám čas nebo při velkých bolestech páteře. Jsem si ale jistá, že pokud lidé navštěvují masáže pravidelně, mohou řadě zdravotních problémů předejít.

1 komentář:

  1. Příjemné to vědět:)já mám zrovna článek o maskách navlasy tak mzžeš mrknout:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za návštěvu mého blogu, milé komentáře i konstruktivní kritiku.